[#31DC2017weekly] Day 2: Orange Nails




Vorweg muss ich wirklich sagen: Gott sei Dank ist diese Challenge im Wochentakt. Irgendwie rast die Zeit so sehr, dass ich einen täglichen Beitrag gar nicht schaffen würde. Zumal es auch Nail Art ist und keine "pinsel deine Nägel in einer Farbe an"- Challenge (und selbst das macht mir manchmal schon zu schaffen, haha). 

Mit Orange habe ich mich ein wenig schwer getan (es ist einfach nicht wirklich meine Farbe) und Pinterest nach Ideen durchforstet bis ich auf eine Maniküre von Gianna (von nailstorming) gestoßen bin, die mir echt gut gefiel und auch umsetzbar war. Die Vorlage findet ihr *hier*. 

Als Lacke kamen nur zwei Farben zum Einsatz. Zum Einen "Halcyon" von Cirque und zum Anderen "Push The Limit" von Orly. Dazu kam wieder die bekannte Bundle Monster BM-XL212 Platte zum Einsatz für die Meerjungfrauenschuppen.

Wie findet ihr es? Ich bin sehr glücklich mit der Maniküre geworden. Sommerlich mit einem kleinen Twist. 










First of all: I'm so glad that this challenge is a weekly one because the time seems to fly at the moment (and I'm running behind with a lot of things). The daily challenge would be too stressing for me right now as I don't have the time (and the concentration) for a daily nail art.

Orange isn't my favourite colour so I had some trouble with a manicure. I know a lot of people don't like Pinterest (and I'm not too happy about all the re-posts of Instagram photos from other sites while the original post will get ignored) but it's a good resource for inspiration photos of any kind. I found Gianna's manicure at Pinterest which really caught my attention because it was so beautiful but looked easy enough to do! You can check out the original Instagram post *here*. 

I have used only two polishes here: Halcyon by Cirque and Push The Limit by Orly. The mermaid scales are stamped (stamping plate is the BM-XL212 from Bundle Monster). 

How do you like it? I'm happy how it turned out because it's bright (I'm craving for warmer degrees and sunshine) with a little twist.

1 Kommentar