[31DC2016] Day 21: Inspired By A Color




http://www.chalkboardnails.com/2016/08/the-31-day-nail-art-challenge-2016.html


Noch 10 Tage und wir sind durch. *gasps* Ab heute wird es dann interessant mit den Beiträgen, weil die "inspired by ..." find ich wirklich herausfordernd.




Für "inspired by a color" hab ich mich an den Pantone Farben für 2016 orientiert. Da das in diesem Jahr zwei Farben geworden sind, Rose Quartz wie Serenity, habe ich versucht diese beiden Farben zu verarbeiten. Als Vorlage hab ich dieses Design genommen. Ich habe ein einfaches Weiß als Grundlage lackiert und anschließend mit kleinen Schwammstückchen Farbe aufgetragen. Anschließend noch bisschen Glitter drüber und fertig.

Benutzte Lacke sind: "Wedding Gown White" von Glisten & Glow sowie folgende essie Lacke; "lapiz of luxury" (EU), "lovie dovie" (EU), "peak show" (US) und "a cut above" (EU).



Just ten more challenges and we are done for this year! *gasps* The challenges will be more ... challenging (in my opinion) due the "inspired by ..." things. I mean inspired by artwork? Gosh, I'm so clueless! I went with the Pantone colours for today's challenge because rose quartz and serenity are rather pretty (I saw lots of lovely manicures with those colours) and I considered them as suiting for "inspired by a color". I have used this manicure as inspiration. My base is a simple white polish and I just applied the rest with tiny parts of a make up sponge. 

I have used following polishes: "Wedding Gown White" (Glisten & Glow) and the following essie polishes; "lapiz of luxury" (EU), "lovie dovie" (EU), "peak show" (US) and "a cut above" (EU).

 




 

Kommentare

  1. Sieht total schön aus! :)
    Ich hatte etwas Probleme mit dem Design für heute, weil ich nicht genau wusste, was ich machen sollte. :D

    AntwortenLöschen
  2. Clever inspiration and really pretty manicure!

    AntwortenLöschen