Essence - Good Witch (#03)


Glinda, the Good Witch of the North: "Are you a good witch, or a bad witch?"
Dorothy: "I'm not a witch at all. I'm Dorothy Gale from Kansas."
Glinda, the Good Witch of the North: "Oh. Well, is that the witch?"
Dorothy: "Who, Toto? Toto's my dog!"




Hach ja, wer kennt "Der Zauberer von Oz" nicht? Die Reihe von Essence "Oz - the great and powerful" spielt auf den neuen Kinofilm an (den ich mir gewiss ansehen werde - alleine schon wegen James Franco). Und ich gehe mal stark davon aus, dass der Nagellack (aufgrund der Farbe) "Good Witch" auf Glinda, die gute Hexe des Nordens anspielt, weil Glinda goldhaarig ist und Kleider in ähnlichen Tönen trug (soweit mich meine Erinnerung nicht irrt). Hollywood's Glinda (Michelle Williams in diesem Fall) trägt im Film ja auch Weiß/Gold. ;-)




"Good Witch" ist - wie jeder Lack aus der "Oz - the great and powerful" Reihe - ein Crackle Lack. Ich habe ihn über "Eternal" von p2 geswatcht. Die Farbe per se ist ein feines Goldgelb mit silbernen Sprenkeln. Der Lack ist "körnig", aber er lässt sich trotzdem problemlos auftragen und cracklet SEHR (!!!) schnell (ich hatte den Pinselstrich nicht einmal zu Ende geführt und schon fing er an aufzubrechen). Man muss ein wenig aufpassen, weil der Lack relativ flüssig ist und man damit zu viel auf dem Pinsel haben könnte.

An sich mag ich keine Crackle Lacke, aber ich fand das Gold in der Flasche irgendwie edel und hübsch (und ich finde es viel besser als das Rot/Blau/Mint/Pink aus der Reihe). Ich kann mir den Lack auch gut über Rot vorstellen (besonders zu Weihnachten), aber auch andere Farben außer Schwarz und Rot. 




Glinda, the Good Witch of the North: "Are you a good witch, or a bad witch?"
Dorothy: "I'm not a witch at all. I'm Dorothy Gale from Kansas."
Glinda, the Good Witch of the North: "Oh. Well, is that the witch?"
Dorothy: "Who, Toto? Toto's my dog!"


Well, who doesn't know "The wizard from Oz"? Essence's LE "Oz - the great and powerful" based on the new movie (which I'll watch simply because of James Franco). And I believe that the polish is for Glinda, the Good Witch of the North - especially because of the colour (Glinda is fair-haired and wears clothes in white and gold as far as I can remember). Hollywood's Glinda (Michelle Williams) wears white and gold in the movie, too. ;-)

"Good Witch" is - like every polish of the LE - a crackle polish. I swatched him over "Eternal" by p2. The colour itself is a golden yellow with fine silver glimmer (although it's more silver dappled). The polish is "grainy" but you can work with it without any problems. It breaks open after a very short time (I haven't even finished my brush move and the crackle started.). The polish is a bit too liquid so you have to take care (before you have too much polish at the brush and on the nail later).

Actually I'm not the biggest fan of crackle polishes but I found the gold rather beautiful and elegant so that I bought it (and it's still better looking that the other crackle polishes in red/blue/mint/pink). I believe that it'll be a good combination with red (especially for Christmas) but with other coloures besides black and red, too.

Keine Kommentare